Nová třída motorů KDI
Nová třída motorů KDI

Historie firmy LOMBARDINI

Činnost začíná v roce 1922, kdy Adelmo Lombardini vyrábí první motor, a v roce 1933, společně se svými bratry Alberto a Raniero, se rozhoduje zahájit svou vlastní obchodní aktivitu prostřednictvím „Lombardini Fabrica Motori“ ustavenou jako akciovou společnost, převzetím již existujících zařízení strojírenské továrny s připojenou slévárnou, ležící v bezprostřední blízkosti Reggio Emilia.

Po velkých potížích během druhé světové války zastihla poválečná rekonstrukce firmu připravenou se svým sortimentem vznětových a spalovacích motorů, lodních motorů a s výrobou generátorových zařízení, motorových čerpadel, motorových kompresorů a motorových svářecích agregátů.

Padesátá léta zahrnují dosažení významné etapy v historii života společnosti: v roce 1957 je zahájena výroba motoru série LA, v roce 1959 je sortiment výrobků obohacen o první pásový zemědělský traktor Castoro.

Dosažené výsledky byly takové, že prostory na Via Galliano, kde firma vznikla, se staly nedostačujícími. V roce 1963 je rozhodnuto o stavbě nových prostor, nynějších prostor v Pieve (Reggio Emilia). Ve stejné době se zrodil první opravdový mezinárodní úspěch, založení první zámořské pobočky.

 

50. léta

Sedmdesátá léta shledala firmu zainteresovanou pro dosahování cílů převážně technické povahy. V roce 1970 se zrodil první malolitrážní motor s přímým vstřikováním paliva, pracujícího při 3600 ot/min.

V roce 1979 probíhá stavba výzkumného a vývojového oddělení. V roce 1986 se rovněž utváří Lombardini Marine s přesvědčením, že zvláštní divize, nezávisle činná a zaměřená na námořní motorizaci, může zaručit lepší výsledky.

Stálé úsilí s dovršením vzestupu technické úrovně nabízených výrobků umožnilo firmě Lombardini v roce 1988 uvést na trh svou řadu vznětových motorů FOCS (Fully Integrated Overhead System – plně integrovaný systém visutých ventilů) a CHD (Compact Heavy Duty – kompaktní motor pro těžký provoz).

 

70. léta

Růst firmy, započatý koncem předchozího desetiletí, pokračuje začátkem devadesátých let cestou politiky stálé technické renovace výrobního sortimentu.

Zejména závod firmy ACME ve Valdobbiadene, Treviso, specializující se na výrobu série benzínových motorů, a na Slovensku je soustředěna výroba technicky vyspělých vodou chlazených vznětových motorů CHD.

Zatímco byl uskutečňováno pokračující úsilí ve zvyšování kvality, již v roce 1995 bylo získáno svědčení systému kvality dle normy UNI ISO EN 9001, v roce 2002 je firmě uděleno osvědčení ve shodě s normou životního prostředí a s označením „QS9000“, které je specifické pro firmy, činné v oblasti motorů.

 

90. léta

V dubnu 1999 se firma stává součástí americké skupiny MARK IV INC. Pozitivní změny následkem změny majitele na sebe nenechali dlouho čekat, a tak je zahájen investiční plán, týkající se jak výzkumu, tak upevňování své konkurenční pozice.

První výsledky jsou patrny v roce 1999, kdy je koupena firma Ruggerini, Lombardiniho celoživotní konkurent. Poslední počin představuje koupě indické továrny v srpnu 2001. V této továrně je shledáno místo pro linky speciální tovární výroby, zaměřené na jednoválcové vznětové motory pro lehká vozidla, neobyčejně rozšířená v této zemi, a uzpůsobena především pro dopravu osob a nákladu.

Copyright © 2018 Laski spol. s r.o. | www.laski.cz